2019年2月7日 星期四

投資初心 (3)


之後一年, 暫時係我人生中, 最開心同時又最享受既一年. 這種開心和大學住宿是不一樣, 大學生活是無憂無慮的快樂, 而受訓的生活是十分辛苦, 但可以同一班有著一樣夢想的人,互相幫助地完成訓練, 見証自己的進步, 個種成功感係我以往的生活都沒感受過. 我從我同伴身上學習到好多,可惜我未能在訓練中和他們走到最後. 原因是因為自己未夠成熟, 當時我對這專業的追求是我的全部, 因為我付出了三年時間全心全意準備, 這加了無形壓力在最終考試上,最後做錯決定.

正如我之前所說, 該行業在香港入行渠道十分狹窄, 如果你在愈後的過程中失敗了, 你需付出數十倍的努力和金錢去再次証明自己. 結束訓練回到香港, 所有事就好似回到剛畢業起點一樣, 訓練一年內沒有收入, 我已用光了我所有積蓄, 我從大學開始就已經很少用屋企人既錢, 估不到在我26歲時, 需要向父親借錢過生活, 當中滋味真的很難受. 當時想法是我必需搵錢, 身為家中獨子. 之前3年無照顧過屋企, 對內心十分愧疚. 最理性既做法是暫時放下夢想, 面對現實. 在受訓朋友介紹下, 唔想浪費之前所學的知識, 所以立即入左行都算同我夢想職業有些相關的工作, 行頭算窄, 公司成立不久, 有很多學習和參與決策的機會. 而我也正正在那時候接觸到價值投資.

投資理念

由低做起, 重新開始, 當時一入行的人工唔高, 急需要找尋另外搵錢方法. 加上現任工作難道不高, 過往3年習慣了每天都有進步, 十分需要另一個領域讓自己學習, 投資正正符合. 之前做過一個Career attitude test, 話我係屬於accumulator 的企業家, 係偏向慢慢累積資產的類型, 代表人物是巴菲特. 當時上網研究巴菲特是如何致富, 接觸價值投資, 立即改變了我之前對股票投資的認識. 說來都算幸運, 大學無認真學過野, 什麼CAMPM, 有效市場假說, 完全忘記了, 所以中毒未深, 可以重新去認識真正合適自己的投資方法.

透過上網睇投資BLOG, 閱讀價值投資經典, 參考blogger 各種不同投資方法, 慢慢由理論到實踐. 2016年頭恆指低見18000, 小弟開始用中銀月供股票, 由於一開始本小, 要一手一手買幾股票很難, 所以慢慢月供, 例如939, 101, 16, REITs, 700, 2388, 688 等等去累積被動收入.  隨住努力認真工作, 公司成立初期人手不足, 進升機會也更多, 主動收入快速增加, 等於同行中做了3,4年的工資水平, 這需要感謝老細比機會. 加人工代表我有更多本錢月供或一手手投資到我所選的投資組合內. 2017年至2018年頭, 投資人只要抱住股票不賣, 資產都會快速增值. 投資初期定立短期目標, 3 年內累積到1M, 2017年尾, 我心想這短期目標在2018年尾應該無問題. 可惜, 少年你真係太年輕了! 原來2017年香港股市經歷10年一遇慢牛, 直到2018年頭33,000. 而我完全沒有發現市場已經變得貪婪, 也枉費了投資大師巴菲特, 彼得.林奇, 霍華馬克斯在書中的提醒和教導. 看著組合由+30%盈利, 2018年尾-6%, 三年投資時間到頭來好似發左場夢, 其實我覺得自己是幸運的. 3年時間見識了一個股票週期( 除左如2008全球股災未見識過外). 而這經歷慢慢令我明白屬於我自己的投資風格, 所以小弟選擇在此時開始, 詳細記錄我投資決定背後的原因, 希望可以有機會同帶我入門的blogger互相討論, 指點小弟.

當然, BLOG 並不是只談投資, 我也會分享一些我睇過既書評, 或者如果有人對我之前行業有興趣, 我也樂意分享. 但是,小弟依家的興趣真的不多, 可能只剩下投資和閱讀. 希望找到志同道合朋友一齊分享, 同時在財務自由的路途上互相支持.


沒有留言:

張貼留言